Reklama juda foydali biznes deyishadi. To'g'ri, ko'plab yangi boshlanuvchilar bu bilan bahslashishlari mumkin. Ularning reklama byudjetlari bizning ko'z o'ngimizda eriydi va tushunarsiz ko'rsatkichga duch keladi: CTR. Ma'lum bo'lishicha, bu bir marta bosish narxini hisoblash algoritmiga kiritilgan eng muhim omil. Keling, Yandex. Direct-da CTR nima ekanligini va u bilan qanday do'stlashishni aniqlashga harakat qilaylik. Savol, ekspertlarning fikriga ko'ra, globaldir. Bu omilni tushunish sizga reklama kampaniyasida katta pul tejash va ko‘proq daromad olish imkonini beradi.
"Yandex. Direct" haqida bir necha so'z
Internet - mahsulot yoki xizmatingizni reklama qilish uchun eng mashhur platforma. Bu erda ko'plab kompaniyalar faoliyat ko'rsatmoqda, ularning mohiyati o'zlarini xabardor qilishni xohlovchilar va veb-ustalar o'rtasidagi o'zaro munosabatlarni tashkil etishdir.ya'ni o'z reklama maydonlarini taqdim qiluvchi odamlar.
Qidiruv tizimlari bu borada eng katta imkoniyatlarga ega. Bular maxsus dasturiy ta'minot yaratish bilan shug'ullanuvchi korxonalardir. Maʼlumot qidirayotganda ularga duch kelasiz.
"Yandex. Direct" rus tilida so'zlashuvchi Internetdagi eng mashhur reklama kompaniyalaridan biridir. U xuddi shu nomdagi qidiruv tizimini yaratgan korxona negizida tashkil etilgan. "Yandex. Direct" reklama beruvchilar va sayt egalariga (veb-ustalar) xizmatlar ko'rsatadi. Birinchisi o'zini e'lon qilish uchun pul sarflaydi, ikkinchisi esa o'z saytlarini taqdim etgani uchun ularning kichik qismini oladi.
Ularni bir-biriga bog'laydigan xizmat jarayonni tabiiy ravishda tartibga soladi. U doimiy ravishda reklama va uni bosish o'rtasidagi muvozanatni saqlashi kerak. Aks holda, reklama beruvchilar ham, veb-ustalar ham uni tark etishadi. Ha, va tashrif buyuruvchilar uning xizmatlarini sifatsiz deb hisoblashadi va boshqa qidiruv tizimiga o'tishadi. Internet juda raqobatbardosh sohadir. Endi siz qaysi mavzu muhokama qilinayotganini tushunganingizdan so'ng, masalaning mohiyatiga o'tishingiz mumkin. Shunday qilib, "Yandex. Direct"da CTR nima?
Qoidalar
Reklama bilan shugʻullanuvchilar koʻp ekanligini tushunishingiz kerak. Ular bir xil kalit iboralarni ishlatishadi, shuning uchun ular bir-biri bilan raqobatlashadi. Yandex. Direct esa hakam vazifasini bajaradi. Kompaniya tomonidan tashkil etilgan treningda bu haqda biroz maʼlumot berilgan, ammo yetarli emas.
"Yandeks" ning maqsadipul topish. U har bir reklama beruvchiga imkon qadar ko'proq narsani olishga imkon beruvchi qoidalarni yaratadi. Misol uchun, Yandex. Direct-da bir marta bosish narxi shunga o'xshash reklamalar uchun farq qilishi mumkin. “Hakam” qancha to‘lashga rozi ekanligingizga emas, balki iste’molchining fikr-mulohazasiga qaraydi. Uning uchun odamlar reklama ustiga bosishlari muhimroq.
Agar siz ushbu fikrni tushunsangiz, Yandex. Direct-da CTR nima ekanligini va bu byudjetga qanday ta'sir qilishini aniqlash osonroq bo'ladi. Yana shuni aytmoqchimanki, agar reklamalar noqulay yoki ommaga yoqmasa, kompaniyaga qancha pul berishga tayyorligingiz muhim emas. U hammadan ko'proq narsani olishga intiladi, bu uning faoliyatining ma'nosidir.
"Yandex. Direct"da CTR nima
Texnik yordam bu kontseptsiyani juda aniq tasvirlab beradi. CTR (click through rate) banner yoki reklamaning bosilishining ko'rsatkichidir. Hisoblash formulasi ikkita ko'rsatkichni o'z ichiga oladi: bosish va taassurotlar soni. CTR ular orasidagi koeffitsientdir. Ya'ni, uni olish uchun kliklarni taassurotlarga bo'lish kerak. Biroq, hamma narsa juda oddiy emas.
Birinchidan, "Yandex" bu ko'rsatkichni darhol hisoblab chiqmaydi. Reklamalarni tanlashda u dastlab bashorat qilingan CTRga e'tibor qaratadi. Va "Yandex" bu ma'lumotlarni qanday qabul qiladi - hech kim tushunmaydi. Xuddi shu texnik yordam shuni tushuntiradiki, ular sayt karmasini (agar mavjud bo'lsa) hisobga olgan holda o'xshash reklama kampaniyalarining o'rtacha ko'rsatkichlariga asoslanadi.
Haqiqiy CTR faqat ma'lum miqdordagi taassurotlardan keyin hisoblana boshlaydi. Misol uchun, 2016 yilda yo'q bo'lishi kerak edi400 dan kam. Yandex. Direct-da bosish narxi bevosita ushbu ko'rsatkichga bog'liq. U qanchalik kichik bo'lsa, reklama taassurotlari shunchalik qimmat bo'ladi.
Reklama birliklarini saralash mantiqi
Keling, CTR qanday ishlashini ko'rsatadigan misolni ko'rib chiqaylik. Ikkita reklama beruvchimiz bor. Bir kishi 20 rubl to'lashga tayyor. mijozning har bir harakati uchun ikkinchisi bunday mablag'larga achinadi. U 10 rubl narxini aytdi.
Ularning reklama kampaniyalari bir muddat ishlagan. Natijada, Yandex yuz taassurotdan birinchisi 5 marta bosish olganini ko'rdi. Uning CTR 5% ni tashkil qiladi. Ikkinchi reklama beruvchi o'z kampaniyasini ancha yaxshi bajardi. U bir xil yuz taassurot uchun CTR oldi - 15%. Yaxshi!
Yandeks nima ishladi? Birinchisidan: 20x5=100r. Ikkinchidan: 10x15 \u003d 150 rubl. Unga kim yaxshiroq? Bu har kimga tushunarli, chunki e'lonlar bir xil miqdorda ko'rsatilgan. Ammo tejamkorroq, ammo mehnatsevar reklama beruvchidan Yandex ko'proq narsani oladi. Bu shuni anglatadiki, u o'zini aldamaydi, u bu mehnatkashlikka ustunlik beradi. Bonus sifatida esa pastroq CPC.
CTR byudjetga ta'sir qiladimi?
Reklama beruvchilar doimo "Yandex. Direct" bilan moslashishga harakat qilishadi. O‘z biznesini yo‘lga qo‘ymoqchi bo‘lganlar uchun treninglar takomillashtirilmoqda. Natijaga erishish va yonib ketmaslik uchun siz yangi mahsulotlarga qiziqishingiz, birovning tajribasini o'rganishingiz kerak. Shunday qilib, bir muncha vaqt oldin Yandex bitta bannerga emas, balki butun reklama kampaniyasiga munosabat bildirishi ma'lum bo'ldi. U mutaxassisni qanchalik sinchkovlik bilan tahlil qiladitoʻplangan kalit soʻzlar, chunki ular reklama yaratishda foydalaniladi.
Bundan tashqari, "Yandex" har bir domen nomi haqida ma'lumot to'playdi. Agar bu noqulay bo'lsa, ular "sayt karma" haqida gapirishadi. Bu qidiruv natijalariga ta'sir qiladi, shuning uchun har bir bosish narxini oshiradi. Saytingizda salbiy narsa bor yoki yo'qligini aniq bilish uchun siz faqat eksperimental tarzda mumkin. Turli manzillarga olib boradigan ikkita bir xil reklama yaratishingiz kerak. Xizmat taklif qilayotgan narxda qaysi biri yaxshiroq ekanini tushunasiz.
CTRni qanday oshirish mumkin?
Mutaxassislarning bu borada koʻplab fikrlari bor. Ularning aksariyati reklamalarni ishlab chiqish kerak deb o'ylashadi. Birinchidan, barcha mumkin bo'lgan kalitlarni to'plang. Yandex sizning kampaniyangizni tekshirganda, albatta, ularning sifatini tahlil qiladi. Kalit so'zlar qanchalik yaxshi bo'lsa, narx shunchalik past bo'ladi. Buni mutaxassislar amalda aniqladilar.
CTR ortishi boʻyicha ikkinchi oʻrin reklamaning oʻziga tegishli. Asosiy ibora sarlavhada va matnda bo'lishi kerak. Kampaniya yaratishda uni qo'shtirnoq ichiga qo'yishingiz kerak. "Yandeks" bu belgini so'zlarning aniq paydo bo'lishi bilan reklama qilish istagi sifatida tushunadi. Va bu keraksiz, nomaqbul taassurotlarni yo'q qiladi. Shuning uchun CTR ni kamaytirmaydi.
Toʻxtatish soʻzlari
Xizmatda muayyan soʻrovlar boʻyicha reklamalarni koʻrsatmaslikka imkon beruvchi funksiya mavjud. Ular to'xtash so'zlari deb ataladi. Misol uchun, siz mo'ynali kiyimlarni reklama qilmoqchisiz. Tabiiyki, ushbu so'z bilan barcha so'rovlar hisoblab chiqilishi va qabul qilinishi kerak. Kalit iboralarni to'plaganingizda,ularni diqqat bilan o'qing. Albatta, "mo'ynali kiyimlar ostida seld balig'i" va yana ko'p narsalar bo'ladi. Bunday so'rovlar, agar taqiqlanmagan bo'lsa, bizning kursimizni pasaytiradi, butun kampaniyaning narxini oshiradi. Ya'ni, reklama yaratishda asosiy iboralarni ishlab chiqish juda muhim.
Tomoshabinlar tanlovi
Shuningdek, muhim nuqta. "Yandeks" asosiy iboralarga e'tibor beradi. Biroq, so'rovlarni yozgan har bir kishi mahsulot sotib olish yoki xizmatga buyurtma berish uchun pul yoki imkoniyatga ega emas. Tomoshabinlarning bu qismini kesib tashlash kerak. Buning uchun yoshi, geografik joylashuvi bo'yicha joylashuv mavjud. Y altada gullarni sotish e'lonini ko'rish uchun sizga Magadanliklar kerak emas, shunday emasmi? Ularga hali bir tiyin ham sarflamaydi, bu fuqarolarda bunday imkoniyat yo'q. Shuning uchun siz o'z xizmatlaringizni kimga taklif qilayotganingizni yana bir bor diqqat bilan ko'rib chiqishingiz kerak. Potentsial xaridorning portretini yarating va diqqatni unga qarating. Keyin "Yandex" sizni katta CTR bilan, va kampaniyaning o'zi - jiddiy daromad bilan xursand qiladi. Omad!